dinsdag 9 juli 2019

"Je moet weer via de sluiproute!"

Het was een normale werkdag. Vanmorgen was ik thuis, waar ik wat huishoudelijke klussen deed, die in het propvolle weekeinde waren blijven liggen. Daarna deed ik wat boodschappen in de wijk.
Om kwart over 11 fietste ik naar mijn werk toe. Onderweg kwam ik "Krasse knar" Hans Knegt toe, die aan het skeeleren was. Daar was het prima weer voor.
Vanmiddag reed ik langs de scholen in de gemeente Katwijk om de kratten met boeken te wisselen. Daar werd op heel wat scholen door groep 8 geoefend op de traditionele musical.
Bij een van de scholen moest ik net als vorige week door het magazijn naar de bibliotheek. De conciërge zei bij binnenkomst: "Je moet weer via de sluiproute!"
Daar de scholen volgende week vrijdag voor 6 weken sluiten, kwamen er meer boeken terug dan gebruikelijk. Het was dus behoorlijk sjouwen, waardoor ik langer onderweg was dan gebruikelijk.
Want met de biebauto was geen sluiproute mogelijk.


Geen opmerkingen: