donderdag 4 juli 2019

Met de zijwaartse afzet naar de finale

Gisteren fietste ik aan het eind van de middag vanaf mijn werk naar de volkstuin, waar mijn vrouw al aan het werk was. Mijn taak was, net als de avond ervoor, de planten water geven op de hele tuin, waarbij de kas extra aandacht kreeg. De beloning was een tweetal vers geplukte aardbeien.
Na het avondeten fietste ik door naar de skeelerbaan van Leiderdorp, waar ik les zou geven aan de G-schaatsers. Bij het aantrekken van mijn skeelers gaf Andrea Landman aan, dat zij Kevin Wildschut wel onder haar hoede wilde nemen. Dat vond ik een goed plan, want ik kon Kevin niet bijhouden, maar Andrea wel.
Zodoende kon ik Daisy de zijwaartse afzet bijbrengen. Een uur lang kreeg ze privéles op de skeelerbaan met alle aspecten, die bij de zijwaartse afzet horen zoals het terugsturen, de druk achterop en het wegduwen in plaats van wegtrappen.
Gedurende dat uur zag je, dat haar slagen langer en effectiever werden en ze veel meer rust in haar slag kreeg. Dit is, waar je het als trainer allemaal voor doet!
Tijdens een van de rondjes op de 400-meterbaan zag ik een kievit met een kuiken in het gras lopen.
Het laatste kwartier waren de G-schaatsers al gestopt en sloot ik me aan bij de groep van Willem van der Laan, waarna ik in de kantine nog een biertje nam, terwijl ik naar het begin van Nederland-Zweden keek.
Ik fietste naar huis toe, waar ik de tweede helft van deze wedstrijd keek. Hoewel Zweden sterker en vooral gevaarlijker was, wist Oranje in de verlenging via een prachtig geplaatst schot van Jackie Groenen de finale te bereiken.
En zo staat voor de tweede keer in een maand tijd het Nederlands elftal in de finale van een titeltoernooi dankzij de wondersloffen van SJackie.
Er zijn niet veel landen, die ons dat kunnen zeggen....

Geen opmerkingen: