dinsdag 23 juni 2026

Een blauwe maandag

Gisteren was het relatief koel weer al is 26 graden Celsius natuurlijk gewoon warm weer te noemen.

De noordoostenwind maakte dat het toch als aangenaam zomers weer aanvoelde.

Fokke en Sukke hadden dat goed in de smiezen.

Voor mij begon een blauwe maandag.

Om half 10 fietste ik naar IJshal De Vliet, waar we het zouden hebben over "Glibbers op glissen". Om het boek binnen het afgesproken budget te houden, moest er het nodige herschikt worden en het devies van Godfried Bomans worden opgevolgd.

Praktisch bezien betekent het schrappen, dat de datum van verschijning een maand verder in de tijd komt te liggen. Komende maandag gaan we met een paar mensen bekijken, hoe we dat aan gaan pakken.


Op weg naar huis kon ik genieten van de zomerbloemen langs de Korte Vliet. Thuis lunchte ik in mijn eentje en fietste naar de tandarts toe, waar ik mocht happen voor het maken van afdrukken van mijn onder- en bovenkaak. Ik mag dan wel Breed heten, het geschiedde wel met een smalle lepel.

Saillant detail: het materiaal van de gipsafdruk was blauw....
Na het avondeten fietste ik met Jos Drabbels naar de skeelerbaan van Leiderdorp voor de wekelijkse droogtraining van IJVL en VIJL. Daar ik de training gaf en niet wist, hoe lang ik kon blijven lopen zonder mijn rechterkuit te forceren, had ik aangeboden om met mijn fiets de flessen en bidons met water in mijn fietstassen te vervoeren naar het strandje bij de Does.

We deden op het grasveld heel veel technische en statische oefeningen, waarvan je genoeg ging zweten.

Net als bij het WK voetbal hadden we een paar keer een verplichte drinkpauze. Na een rustige training met tussendoor een rondje dribbelen en snelwandelen, liepen de anderen terug naar de skeelerbaan, terwijl ik er naar toe pedaleerde.

Met de helft van de droogtrainingsgroep fietsten we naar de kanovereniging, waar we aan de overzijde van het strandje gingen zwemmen.

Het water was heerlijk, maar als je boven het water uitkwam voelde het door de wind toch wat frisjes aan.


Op deze blauwe maandag verlieten we het blauwe water om een kop thee te gaan drinken op het vlonder voor de kantine van de kanovereniging.





Op deze langste dag van het droogtrainingsseizoen genoten we van deze heerlijke zomeravond.



In de blauwe maandagavondschemering fietsten we naar huis.

Geen opmerkingen: