Toen mijn kinderen klein waren, was de serie rond Lars de ijsbeer van Hans de Beer razend populair.

Maar de favoriet was toch "Een ijsbeer in de tropen".
Ik heb het prentenboek eindeloos voorgelezen.

En ook de andere boeken over de kleine ijsbeer.

De afgelopen dagen bekroop mij af en toe het gevoel zelf een ijsbeer in de tropen te zijn.
Veel mensen zochten verkoeling op het strand, maar met veel kwallen in het water was zwemmen in zee toch niet echt ontspannend.
Er was echter een plek, waar een ijsbeer in de tropen zich wel volledig op zijn gemak voelde.
Het was er heerlijk koel en van 35 graden Celsius had je in een korte broek totaal geen last van hittestress.
Het ijs was zeer matig met emmers erop om het condenswater op te vangen, maar met deze afkoelingsperiode trad ik in de voetsporen van mijn jeugdidool Kees Verkerk.
Een ijsbeer hoort thuis op het ijs en niet in de tropen!
zaterdag 27 juni 2026
Een ijsbeer in de tropen
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten