vrijdag 9 februari 2024

Carnaval

De wekker stond vanmorgen op 6 uur. Het was onze reguliere oppasdag, dus we moesten vroeg uit de veren.

Het had 's nachts aardig doorgeregend. 

We kwamen tamelijk droog over bij het huis van onze oudste dochter, waar we enthousiast verwelkomd werden door onze kleinzoons.

De oudste ging naar school, de jongste liet zich met graagte voorlezen.

Verder maakten we een treinbaan en wandelden we een stukje toen het droog was. Na de lunch bracht opa de jongste kleinzoon naar bed. Voordat hij zijn ogen dicht deed, zei deze wijsneus: "Opa Bert ook slapen!"
Zoals jullie weten, ben ik een gehoorzaam type....
Ik haalde de oudste kleinzoon van school en na de thee vertrok ik naar de Sleutelstad, waar ik om kwart voor 6 in IJshal De Vliet schaatsles zou geven voor de kinderen van de IJVL.
"Wat voor weekend is het?", vroeg ik na het inrijden.
"Carnaval!", kreeg ik als antwoord.

Geheel in stijl begonnen we met een rondje feesten, een rondje als Dansmarieke en een rondje met "Alaaf!" in plaats van de traditionele armzwaai.

De nadruk lag op de nastrekking bij de zijwaartse afzet. 
"Jullie zijn steltlopers", zei ik en we begonnen met een rondje achterwaarts nastrekken. Dat werkt niet, dus nu zijwaarts. Dat werkte veel beter. 
De slagen werden steeds langer en de kinderen gingen sneller.
"Nu een rondje met zoveel mogelijk slagen."
Dit ging met veel kabaal gepaard.
"Jullie lijken wel een kudde olifanten!"
Halverwege waren de kinderen na diverse rondjes voluit een beetje moe. Ik nam hen op sleeptouw met een langzame polonaise.
Met spelletjes met plastic noppen sloten we het carnaval op het ijs af.

Geen opmerkingen: