donderdag 8 februari 2024

Krasse knarren

Vannacht vroor het op klomphoogte.

Na het ontbijt fietste ik naar IJshal De Vliet, waar ik met de "Krasse knarren" zou gaan schaatsen.  Zo langzamerhand kon ik zeggen, dat ik eindelijk van de hardnekkige verkoudheid af was, maar intussen had ik conditioneel wel een jasje uit gedaan.

Toch viel het me erg mee. Bij een versnelling moest ik passen, maar over het algemeen kon ik het peloton van 20 "Krasse knarren" wel bijhouden.

De 5 kilometer reed ik weer gewoon op kop en gezien het aantal rondjes, dat de snelle schaatsers er over deed om een rondje op het peloton te pakken, sloeg ik geen modderfiguur.
Ik ben nog niet, waar ik wezen wil, maar de weg terug is in ieder geval ingeslagen. En wat sommige andere "Krasse knarren" mee hebben moeten maken op het medische vlak, daarbij stelt een verkoudheid van een kleine 3 weken met volle holtes niets voor.
Sommigen hebben operaties ondergaan of chemo gehad en zij schaatsen weer vrolijk 25 kilometer mee. De "Krasse knarren" is inderdaad een slag mensen, waarop "Kras" volledig van toepassing is.

Geen opmerkingen: