maandag 26 februari 2024

Een veelbewogen dag

Vanmorgen fietste ik in waterkoud weer naar IJshal De Vliet.

Daar zou ik voor de Schaatsschool de beginnersgroep schaatsles geven. De laatste keer voor de Krokusvakantie had is slechts één deelnemer, dit keer was er een trio. De nadruk lag op het boven het standbeen komen, het terugsturen en de zijwaartse afzet. Ondanks 3 weken afwezigheid van dit drietal, pikten ze het aardig goed op.
Na de thee fietste ik naar huis toe. Daar het droog weer was, trok ik mijn hardloopschoenen aan en liep ik een rondje Valkenburgse meer van ruim 6 kilometer. Een prima training voor de Halve Wintertriatlon van aanstaande zondag.
Ik douchte me, hing de was op en dekte de tafel. Ik lunchte met mijn vrouw, die vanmiddag nog een klusje op de volkstuin had, waarbij wat spierkracht nodig was.

Na een half uurtje sjouwen had ik mijn portie krachttraining wel gehad. Na op de tuin thee gedronken te hebben, fietste ik naar huis, waarbij is veel meer bewogen had dan ik vooraf had gedacht.

Geen opmerkingen: