woensdag 6 september 2017

Spetters

Nadat tot driemaal toe mijn skeelertraining voor de G-schaatsers de mist in ging, was er vanavond een herkansing. Onder een loodgrijs wolkendek vertrok ik op de fiets naar de skeelerbaan van Leiderdorp.
Onderweg voelde ik af en toe een paar spetters, maar het zag er naar uit, dat we desondanks toch nog gewoon zouden kunnen skeeleren. Het asfalt op de baan werd er niet nat van en daar gaat het om. Zolang de wielen niet wegglijden is er niets aan de hand.
Na een paar rondjes ingereden te hebben, begon ik om kwart voor 8 eindelijk met het schema, dat ik in juni al had opgesteld. Kevin kon zich helemaal uit gaan leven. We zouden 6 starts doen. We zouden beginnen met 3 starts met de wind in de rug om aansluitend 3 maal met tegenwind te starten.
We voelden wel af en toe een spetter, maar dat deerde de G-schaatsers niet. Ze hadden immers een spetter van een trainer!
De weergoden waren het daar helemaal mee eens. En daar alle zegen van boven komt, kwamen er ineens een heleboel spetters tegelijk naar beneden zetten. 

Zodat na de eerste 3 starts met driekwart ronde uitrijden de skeelertraining er al weer op zat. De effectieve trainingstijd van dit skeelerseizoen kwam daarmee op ongeveer een kwartier uit. Daarmee ben ik met afstand de duurst betaalde trainer van de IJVL.
Maar ja, je wordt niet zomaar lid van verdienste....

Geen opmerkingen: