zaterdag 15 december 2018

De vergeten loop of "Wie zijn hoofd niet gebruikt, moet zijn benen gebruiken!"

Op deze waterkoude dag fietste ik vanmorgen met mijn vrouw naar "De Helianth" voor de wekelijkse boodschappen, waarna ik vanaf huis meteen doorfietste naar Valkenburg, waar ik moest werken.
Onderweg kwam ik Hans Jongeneel tegen, die mij vroeg, of ik niet moest schaatsen.
Geheel naar waarheid antwoordde ik: "Ik moet af en toe nog werken...."
Om 1 uur zat mijn dienst erop en fietste ik naar fietsenmaker Van Vliet in Noord-Hofland, waar ik de bestelde set torx-sleutels ophaalde.
Thuis gekomen sleep ik mijn schaatsen, waarna ik ging lopen naar....de bibliotheek van Valkenburg.
Ik had mijn broodtrommel en melkbeker laten liggen. Daar ik die maandagmorgen weer nodig heb, ging mijn wekelijkse duurloop daar naartoe. Door de harde wind lag de gevoelstemperatuur aardig onder het vriespunt.Een prima training voor sporten in winterse omstandigheden.
Thuis zouden we zeggen: "Wie zijn hoofd niet gebruikt, moet zijn benen gebruiken!"

Geen opmerkingen: