vrijdag 14 september 2012

Hobbitreünie


Ik had deze zomer een mailtje gekegen, dat er in "De Stip" in Nieuw-Vennep een nieuwe Hobbitreünie aanstaande was. De vorige was in 2007 en deze was erg gezellig.

Gisterenavond keek ik op de site van de Hobbitreünie en zag, dat deze aangekondigd staat voor zaterdag 3 november. Uit welingelichte kringen heb ik vernomen, dat de datum nog niet 100% vaststaat, maar dat de reünie er aan zit te komen is wel duidelijk. Uiteraard ben ik dan van de partij, net zoals in de jaren '70, toen "Kikker" met een iets weelderiger haardos zeer vaak in "De Hobbit" te vinden was.

In die jaren traden de Hobo String Band en Jan van Rhenen regelmatig op in "Lambiek" en "De Hobbit". Een enkele keer mocht ik een nummer met hen meezingen.

Maar zoals meestal het geval is: het origineel is beter!

Ik heb menige bardienst gedraaid in de ruimte, waar ik als kind heb leren lezen, schrijven en rekenen.

Een flink aantal klasgenoten, die ook regelmatig in "Lambiek" en "De Hobbit" kwamen, heb ik 2 jaar geleden gezien en gesproken bij de reünie van de Antoniusschool.

Ik hoop, dat we een gezellig weerzien zullen hebben op 3 november in onze oude stamkroeg aan de Venneperweg, waarbij we, wat ik zeer vaak deed als ik bardienst had, ook nog even kunnen "bijschuimen"!

Geen opmerkingen: