donderdag 6 september 2012

De 1000 rondjes van Leiden

Gisterenavond kreeg ik na de skeelertraining in de kantine van de ijsbaan in Leiderdorp van John de Lange deze folder in mijn handen gedrukt.

Van weeromstuit heb ik er vannacht over gedroomd.
Het duurt nog ruim 3 maanden, maar dan moet ik klaar zijn om de eerste 200 km van schaatsseizoen 2012-2013 te gaan rijden.
Hoe de schaatsvorm is, weet ik uiteraard pas over een week of 4, als de Leidse IJshal haar deuren weer opent voor het gilde der recreanten. Het fietsen in Limburg ging erg lekker, het skeeleren gaat ook steeds makkelijker, dus ik heb er alle vertrouwen in, dat de basisconditie goed tot zeer goed te noemen is.
Om nog wat meer inhoud te krijgen, deed ik vanmorgen het rondje Horstlaan, waarbij ik een kleine extra slinger maakte om druiven uit onze eigen tuin langs te brengen bij mijn schoonouders.
Onderweg lette ik extra goed op de bijhaal. Ik weet nu weer wat beter, hoe het moet. Het moet echter nog geautomatiseerd worden. En dat is een kwestie van lange adem. Net als de 1000 rondjes van Leiden trouwens!

Geen opmerkingen: