maandag 24 september 2012

Sleutelstad

Het leek wel herfst vandaag. En dat klopt ook, want het is inmiddels ook herfst. Veel regen en een harde wind bepaalden het weerbeeld. Vanmorgen ben ik nog droog overgekomen, doordat ik eerder van huis ben gegaan. Het was toen droog.
Daar we een vergadering hadden, was het veel drukker in de fietsenstalling.
Een collega kwam melden, dat ze in mijn fietstas op zoek was geweest naar haar fietssleutel. Bij het op slot zetten was haar sleutel weggeschoten, maar ze kon hem nergens vinden.

Ik liep met haar mee naar de fietsenkelder en zag de sleutel al vrij snel. Hij hing over een stangetje van mijn voorspatbord. Als je honderd keer werpt, zal het je misschien 1 keer lukken om dit voor elkaar te krijgen.
"Jij kunt goed naar sleutels zoeken", kreeg ik te horen.
"Dat klopt", antwoordde ik: "Maar ik woon dan ook in de Sleutelstad!"

Geen opmerkingen: