dinsdag 23 oktober 2012

Kompas

De dag begon wat vroeger dan anders. Ada moest om 7 uur de deur uit, daar de nieuwbouw van Het Kompas in gebruik zou worden genomen. Ada was met het idee gekomen om het nieuwe en ik moet zeggen prachtige prachtige schoolgebouw muzikaal te openen.
En dan weet je wel, hoe dat gaat: dan mag je het zelf doen!
Er waren teksten gemaakt op een paar liederen, zoals "I like the flowers", ook wel bekend als "I love the mountains".
Ook was er een tekst gemaakt op het zeer aanstekelijke "Can Can".

Mijn vrouw was dirigent van koor en orkest.
Zelf hoefde ik 's avonds niet naar de Leidse IJshal gedirigeerd te worden. Ik ging uit wel mezelf.
Het was redelijk druk. Martien Wijnands had zich op kop van de snelle groep genesteld en die plek stond hij de eerste 3 kwartier niet meer af. Alleen Mart Moraal en Henk Distelveld pakten nog wat rondjes op het snelle peloton, waar ik op de vijfde plek geruisloos meereed.
Om 9 uur stopte het kwartet voor mij, zodat ik ineens op kop kwam te rijden. Geen probleem. Een kwartier lang reed ik door, tot er niemand meer achter me reed.
Ik ging toen een minuut of 10 rustig rijden om even bij te kletsen met Eelke van den Ouweelen, die een jaar of 10 geleden trainingsmaat was bij de IJVL.
Na nog een kwartier op techniek gereden te hebben, verliet ik de baan voor de dweilmachine.
Het schaatsen gaat behoorlijk makkelijk dit seizoen. Ik lig dus goed op koers. Maar dat is niet zo moeilijk met Ada als mijn Kompas.

Geen opmerkingen: