donderdag 4 oktober 2012

Proefkonijn

Op deze Werelddierendag fietste ik naar de Leidse IJshal. Zaterdag gaat de ijsbaan open, een week later dan gebruikelijk.
Toch liep ik niet te ijsberen, want ik kon me nuttig maken met de slangen.

De brandslangen wel te verstaan.
Met Kees Meeuwisse en Piet van Goozen heb ik 2 nieuwe laagjes ijs gelegd. In de pauze wilde ik voor proefkonijn spelen. Zoiets wordt ook wel eens testrijder genoemd.
Ik trok ik mijn schaatsen aan en deed Kees na, die vanmorgen al gereden had voor hij ging spuiten.
Ik koos voor 11 rondjes. Een mooi symbolisch getal. Iedere winter hoop je natuurlijk op een Elfstedentocht, maar deze zijn vrij schaars.
Maar in de Leidse IJshal is een prima alternatief: de 1000 rondjes van Leiden.

Aan deze zeer Alternatieve Elfstedentocht doe ik op zondag 16 december weer mee.
Dit proefkonijn kan u trouwens uit eigen ervaring meedelen, dat het ijs weer super glijdt. En dat, terwijl het voor het grootste deel maar 2 cm dik is en op sommige plaatsen slechts 1 cm.

Hier durf ik als een der eersten op zulk dun ijs te schaatsen, maar op natuurijs gun ik anderen de eer. Je kunt immers niet altijd proefkonijn zijn.

Geen opmerkingen: