maandag 9 april 2018

Suikerzoet

Wist u, dat als u eet wat de gemiddelde Nederlander eet, dat u dan 30 suikerklontjes per dag naar binnen werkt?
Waarschijnlijk niet. Toch blijkt uit onderzoek van het Diabetesfonds, dat dit wel degelijk het geval is. Het suiker zit in veel meer producten, dan u denkt. Net als zout trouwens, waar ik vorig jaar tot mijn grote schrik achter kwam door een veel te hoge bloeddruk. Ik ben overgestapt op zoutarm brood. Als je daar eenmaal aan gewend bent, proef je pas, hoe zout "gewoon" brood is. Je smaak past zich aan.
Teveel suiker is trouwens ook funest voor je lijf. Het wordt, als je het niet verbrandt met bewegen of sporten, omgezet in vet! Als sporter heb je trouwens veel meer aan koolhydraten.
Door de hoge bloeddruk heb ik vorig jaar het boek "Zout, suiker, vet" van Michael Moss gelezen. Dit inkijkje in hoe de voedingsindustrie niet bepaald meewerkt aan uw gezondheid, kan ik u van harte aanbevelen. Zeker als je als sporter veel van je lichaam vraagt.
Met suikerzoet alleen kom je er niet.

Geen opmerkingen: