zondag 22 december 2019

Het krieken van de eerste winterdag

Het is vandaag de eerste winterdag. De meteorologische winter is al op 1 december begonnen, maar veel winterse momenten hebben we nog niet beleefd. Het was vooral vochtig herfstweer met veel te hoge temperaturen voor de tijd van het jaar.
Ik had gisteren via de mail een uitnodiging ontvangen van Edwin Minnee om mee te gaan naar Flevonice. Normaal gesproken had ik onmiddellijk "Ja" gezegd, maar Siebe en Ana zijn over uit Spanje. Zo vaak zie ik hen niet, dus mijn gezin ging voor.
Wel had ik vanmorgen voor het ontbijt tijd om nog even te sporten op deze grauwe winterdag, waarop het vannacht al weer aardig geregend had.
Van huis uit liep ik naar de A44 om via de loopbrug bij Maaldrift aan de overzijde van de Rijksweg langs het Valkenburgse meer naar de Stevenshof terug te lopen in de miezerregen.
Echt nat werd ik niet van deze duurloop van ruim 5 kilometer. Dat deed ik thuis wel onder de douche.

Geen opmerkingen: