maandag 2 december 2019

Top 2000

Deze week mag er weer gestemd worden voor de Top 2000. Uiteraard doe ik ook weer mee. Voor de helft van de 35 platen, die ik heb ingebracht, verwacht ik niet, dat ze in de Top 2000 terecht zullen komen. Naast de klassiekers van o.a. "Pink Floyd", "Supertramp" en "Led Zeppelin" koos ik dit jaar bewust voor platen, die je nooit of bijna nooit op de radio hoort.
Een kleine compilatie.
"Popla Waltz" van de "Hobo String Band". Jeugdsentiment. Deze Aalsmeerse bluegrassgroep speelde vaak in "De Hobbit" in Nieuw-Vennep.
"The Shoes" mogen uiteraard niet ontbreken. Ik koos 4 nummers van hen, waaronder mijn favoriete nummer "Adios Corazon".
Daar ik al heel wat jaren met Jan en Henk Versteegen en Wim van Huis geschaatst heb, mag deze rockgroep uiteraard niet ontbreken.
Een van de mooiste folkconcerten, die ik bezocht heb, was het optreden van Alan Stivell in "De Doelen" in Rotterdam in 1977. Uit het enorme repertoire van de grondlegger van de Keltenrock is "Suite Sudarmoricaine"
Het meest recente concert, waar ik met Bas Warnink naar toe ben geweest, is dat van "Greta Van Fleet". Van "Led Zeppelin jr." koos ik "Black Smoke Rising".
Van "The Golden Earring" hoor je hun mooiste nummer het minst: "Where Will I Be". George Kooymans is een toch nog onderschatte zanger.
En als schaatsliefhebber mag "Ice Queen" van "Within Temptation" natuurlijk niet ontbreken. Ik ben wel eens naar een concert geweest van deze Gothic band. Wat een geweldige stem heeft Sharon den Adel.
Volgend jaar zal ik weer wat andere verborgen pareltjes onder de aandacht brengen.

Geen opmerkingen: