maandag 2 december 2019

Lage druk

Een kleine 3 jaar geleden werd bij mij onverwachts een hoge druk vastgesteld. Zo mag je 190 om 105 toch wel typeren. Als je iets doet, dan kun je het maar beter goed doen. Een paar weken later piekte ik op 238 om 130. Een geheel verzorgd dagje LUMC was mijn deel.
Met zoutarm brood, een serie pillen en wat veranderingen in mijn voedingspatroon heb ik de bloeddruk structureel omlaag weten te krijgen.
De bovendruk is wel eens op 118 uitgekomen. Vandaag was ik naar mijn huisarts gefietst voor een herhalingsrecept en voor een verwijzing om mijn bloed te laten prikken. Bij de bloeddrukmeting kwam er 128 om 60 uit. Ik had kunnen denken, dat mijn onderdruk ooit nog zo laag uit zou komen. Eerlijk gezegd is dit meer een bloeddruk, die je bij een duursporter verwacht.

Geen opmerkingen: