zondag 28 juni 2020

Tuinbank en tuinbonen

We deden deze zondag rustig aan. Voor en na het ontbijt deden we wat huishoudelijke klussen, waar we nog niet aan toegekomen waren. Daarna waren we klaar voor het grotere werk.
Via Marktplaats hadden we een Tierra tuinbank "Cordoba" gekocht, die afgelopen woensdag was bezorgd. Het bleek een gloednieuwe te zijn, die we zelf in elkaar moesten zetten. Om het teakhout langer goed te houden, zette mijn vrouw de onderdelen in de olie. Daar ik dit in mijn leven ook wel eens ben geweest, wist ze, hoe ze daar mee om moest gaan.
Daarna moest de bank in elkaar gezet worden, hetgeen een fluitje van een cent is voor degenen, die wel eens een ouderwetse bungalowtent in elkaar gezet heeft.
Toen deze klus geklaard was, wandelden we naar het huis van vrienden, die net verhuisd waren. Zij hadden voor ons een paar tuinstoelen in hun oude tuin klaargezet, die wij op konden halen. Met 2 stoelen wandelden we weer huiswaarts, waarna de daarop in de tuin lunchten. De tuinbank stond nog in de huiskamer te drogen.
Daarna fietsten Ada en ik samen naar de volkstuin, waar ik begon met mijn specialiteit: aardbeien plukken. Aansluitend ging ik verder met de kapucijners, terwijl mijn vrouw tuinbonen plukte.
's Avonds aten we aardappels met tuinbonen met als toetje yomio met perzik en aardbeien. Het was heerlijk. Niets smaakt zo lekker als versgeplukte groente en fruit.

Geen opmerkingen: