dinsdag 16 juni 2020

De hoofdprijs

Vanmiddag werkte ik in de bibliotheek van Rijnsburg. Halverwege de middag viel het helemaal stil. De verklaring was heel duidelijk door een blik uit het raam te werpen. Het regende pijpenstelen.
Nu ga je als sporter meestal voor de hoofdprijs, maar dit keer was ik blij, dat de bui net overgetrokken was, toen mijn uitleendienst er om 5 uur op zat. Onderweg kon ik nog wel nagenieten van hetgeen de bui, die die van zondag in het Amsterdamse bos overtrof. In de nieuwbouwwijk, waar ik doorheen fietste, stonden enorme plassen.
Het was zonneklaar, in dit geval een misplaatst woord, dat KNMI-meetpunt Voorschoten met een straatlengte voorsprong de hoofdprijs in de wacht had gesleept.
Maar ik vermoed, dat niet iedere inwoner van onze regio gecharmeerd is van deze befaamde prijzenregen....

Geen opmerkingen: