donderdag 8 november 2018

Friese fado

Na een aan de grond frisse nacht fietste ik naar de Vondellaan toe, waar ik de traditionele 125 rondjes met de "Krasse knarren" zou gaan schaatsen.
Bij binnenkomst in de Leidse IJshal werd ik aangesproken door Wierd Wagenmakers. Hij had een cd bij zich van Nynke Laverman, die ik van hem mocht lenen. Dat deed ik natuurlijk graag.
Mijn Friese trainingsmaat voegde er aan toe: "Het zijn Friese fado's".
Het was gezellig druk op de ijsbaan. We reden met een peloton van 25 "Krasse knarren" 25 kilometer in piramidevorm, terwijl er nog een tiental losse schaatsers rondreed op de buitenbaan. Op de binnenbaan was ondertussen een groepje vrouwen aan het kunstschaatsen.
Na de training gingen we met een man of 10 naar het restaurant van de IJshal, waar we koffie, thee en warme chocolademelk dronken. Daarna fietste ik naar huis, waar ik me douchte om te gaan werken. Zodoende had ik pas 's avonds tijd om te gaan luisteren naar de prachtige Friese fado's.

Geen opmerkingen: