maandag 11 januari 2021

Septembermarathon

Op de site van de Leiden Marathon is te lezen, dat de editie van 2021 is verplaatst van 9 mei naar 12 september. Tot zo ver de simpele dienstmededeling.

De praktische uitvoering heeft voor in ieder geval deze deelnemer echter heel wat meer voeten in de aarde. Waar ik inmiddels een heel handig trainingsschema had bedacht, waarbij ik mijn halve marathons en vooral de 3 lopen van 30 kilometer samen liet vallen met vaste duurlopen in de omgeving.

Hoe het dit jaar zal gaan is op dit moment nog volkomen ongewis. In ieder geval is duidelijk, dat ik in juli en augustus mijn 3 30-kilometers omzoomd met halve marathons moet gaan lopen. Gezien de hittegolven in de afgelopen zomers is dat niet iets om naar uit te kijken. Eerder iets om voor uit te kijken.

De enige uitweg is dan om 's ochtends om 6 uur beginnen met lopen en dan vooral de bossen opzoeken.

Misschien geeft dat me magische krachten om de hitte te doorstaan....

Geen opmerkingen: