zaterdag 2 januari 2021

IJsbanenloop en kerstbomenrit

Het eerste, dat ik vanmorgen deed, was in de schuur kijken of de achterband van Ada's fiets nog hard was, nadat ik deze gisterenavond had opgepompt. Helaas, de band stond weer plat.

Dat betekende, dat ik vanmorgen, voordat ik boodschappen zou gaan doen, eerst langs fietsenmaker Van Vliet moest rijden. Na het ontbijt deed ik dat ook op weg naar "De Helianth". Ze waren gesloten vanwege de jaarlijkse inventarisatie, maar ik mocht voor 12 uur de fiets komen brengen.
Dat deed ik dan ook. Om 11 uur pompte ik de band weer op en fietste ermee naar Noord-Hofland. Vandaar zou ik gaan lopen op deze prachtige winterdag.
's Nachts was op KNMI-meetpunt Voorschoten de koudste temperatuur in Nederland: 0,4 graden onder nul.

Ik liep derhalve naar de ijsbaan van Voorschoten, waar ik diverse keren met veel plezier heb geschaatst.

In het winterzonnetje weerspiegelde de omgeving mooi in het rimpelloze water.



De rietkragen en de knotwilgen maakten het plaatje compleet.

Na anderhalf rondje om de ijsbaan van Voorschoten liep ik naar de ijsbaan van de Stevenshof.

Er waren om kwart over 12 nog dauwdruppels op de takken te zien.

Om half 1 was ik thuis, waar ik met mijn vrouw lunchte.

Daarna bracht ik de kerstboom van de buren met de fiets naar het kerstbomenasiel bij het Valkenburgse meer. Ik trok enig bekijks.

Na de boom achtergelaten te hebben fietste ik via de Landgoederenroute, de Horstlaan en de Velostrada naar huis toe. Na 10 kilometer hardlopen en 40 kilometer fietsen hoefde ik niet te tobben, of ik me ging wassen....

Geen opmerkingen: