vrijdag 14 mei 2021

Bollenstreek Ale

De dag stond in het teken van aardig wat fietskilometers. Mijn vrouw had afgesproken om met een vriendin een stuk te gaan wandelen vanaf de volkstuin. Zodoende mocht ik vanmorgen voor boodschappenjongen spelen.
De eerste rit was naar het revalidatiecentrum, waar een zus van me aan haar herstel werkte. Vandaag mocht ze naar huis toe. Ik ging haar uitzwaaien op de coronamanier. Via de mobiele telefoontjes konden we met elkaar praten, terwijl we naar elkaar konden zien en naar elkaar zwaaien.

Daarna reed ik naar de Leidse binnenstad, waar ik bij een drietal winkels inkopen deed. Op de terugweg fietste ik langs de Leidse IJshal, waar de lege hal werd ingericht om de komende twee weken als examenruimte dienst te doen.

Zelf heb ik in 1976 staatsexamen VWO gedaan. De landelijke examens werden afgenomen in een kerk in Schalkwijk in Haarlem. Als schaatsliefhebber zou mijn voorkeur toch naar een ijsbaan zijn uitgegaan.
Thuis aangekomen ruimde ik de boodschappen weg om met een fietstas vol paprikaplanten naar de volkstuin te rijden. Nadat ik ze in de kas had gezet, fietste ik langs de tulpenvelden bij de Oostduinweg.

Thuis lunchte ik in mijn eentje, waarna ik naar de Bollenstreek pedaleerde. Het was prima fietsweer.

Zonnig weer, een goede temperatuur en weinig wind.

Ik koos ervoor om over de rustige weggetjes naar Hillegom te fietsen. Het was bij de bollenvelden aardig druk met toeristen, die gefotografeerd werden, terwijl ze tussen de tulpen stonden.
Bij Joep aangekomen wachtten we op Bas, waarna we met zijn drieën naar "Klein Duimpje" fietsten. 


We hadden ons met Hemelvaart rustig gehouden, zodat we fris en monter op het terras plaats konden nemen. Het was ruim een half jaar geleden, dat we voor het laatst een biertje op een terras gedronken hadden.


We hadden dus een trainingsachterstand opgelopen. We kozen een paar verschillende biertjes, terwijl we bijkletsten en de lachspieren trainden. Het terrasbezoek was om 6 uur afgelopen, daar dat de tijd was, waarop de terrassen gesloten moesten zijn.
Met de Bollenstreek Ale net achter de kiezen fietste ik door de kleurige Bollenstreek naar de Sleutelstad toe.

Geen opmerkingen: