maandag 2 september 2024

Een blauwe maandag

Vanmorgen vertrok ik na het ontbijt om half 9 op de fiets naar IJshal De Vliet. Daar zou ik  weer gaan helpen om de250-meterbaan piekfijn in orde te maken voor het nieuwe schaatsseizoen.

Na donderdag de hele dag bezig geweest te zijn met de blauwe inrijbaan, hielp ik deze maandagmorgen met het schilderen van de blauwe lijn op de ijsbaan boven.

Om half 12 ging ik naar het Stadhuisplein voor het maandelijkse klimaatalarm. De klimaatopwarming deed zich wederom gelden.

Om half 1 was ik weer terug en begon ik met het opnieuw schilderen van de plekken op de inrijbaan, waar de verf nog niet helemaal dekte. Richard en ijsmeester Marcel hadden de plekken vlak langs de witte baan al bijgewerkt, dus ik kon met de brede roller aan de slag.

Na de lunchpauze gingen we verder. Het ging vlotter dan donderdag, maar 250 meter is desondanks best een lang eind om te verven. Gelukkig ging Richard ook met een brede roller aan de slag op de inrijbaan, zodat ik na de tweede bocht nog maar een klein stuk hoefde te doen op het tweede rechte eind. Om kwart over 4 waren we klaar op deze blauwe maandag.

Maar het resultaat mag er zijn!

Geen opmerkingen: