zondag 15 september 2024

IJs en weder dienende

Van een vriend kreeg ik een link doorgestuurd met een uitleg van het gezegde "IJs en weder dienende".

Dit achtergrondverhaal, dat groter wordt door er op te klikken, wilde ik u natuurlijk niet onthouden. Deze gevleugelde uitdrukking was dusdanig raak gekozen, dat er een drietal schaatsboeken met de historie van een drietal ijsclubs van minstens 100 jaar oud, in de titel "IJs en weder dienende" heeft.




Zelf zorgde ik er vandaag voor, dat ik ijs en weder dienende op tijd klaar ben voor het natuurijs. Dat deed ik door vanmiddag een kleine 7 kilometer hard te lopen. Dat deed ik met de handrem er een beetje op. Gisterenavond kreeg ik kramp in mijn hamstrings en ik wilde niets forceren.

Daarbij heb ik vergeleken met mensen, die afhankelijk waren van natuurijs natuurlijk wel één heel groot voordeel: ik kan in het winterseizoen vrijwel iedere dag schaatsen in IJshal De Vliet
En het leuke is: dat kunt u ook!!!!

Geen opmerkingen: