woensdag 4 september 2024

"Even Apeldoorn bellen!"

De buitentent was nog kletsnat, toen we om 6 uur het toilet bezochten. We dommelden nog even in, maar gingen er al snel uit. De buitentent hingen we te drogen over een klimrek, de binnentent ruimden wel weg.
We ontbeten op de veranda van de luxe trekkershut met de opkomende zon. Zo zagen we door de bladeren gefilterde zonnestralen.

Om kwart over 8 zat alles op de fietsen vertrokken we van camping "Molecaten". We maakten een rondje door het mooie Hattem op deze halfbewolkte ochtend. Langs de IJssel trapten we naar Landgoed "Windesheim", waarna we lang over de dijk langs de Grote Wetering reden.
We reden wat verder van de IJssel af door een afwisselend landschap met veel boomkwekerijen en kleine natuurgebieden en af en toe een dorpje zoals het onovertroffen Oene.

Langs vliegveld Teuge reden we Apeldoorn binnen, waar we op bezoek gingen bij de oud-directrice van Ada's school. Mijn vrouw had gisteren gebeld, of we welkom waren.
Dat waren we. Toevallig kwamen er die dag nog 3 ex-collega's. We werden ontvangen met koffie, thee en appeltaart. Na een rondleiding was er een lunch op deze warme zonnige dag. Rond een uur of 2 vertrokken we.

We fietsten langs de rand van Apeldoorn naar het kroondomein, waarna we over onverharde paden door het bos naar Elspeet fietsten.

Hier deden we bij de Plus inkopen voor het avondeten.  Intussen won Blanka Vas de etappe en was Demi Vollering haar gele trui in de Tour de Femmes kwijtgeraakt aan Kasia Niewadioma.

Door bossen en langs wat boerderijen trapten we naar camping "Het Speuldersbos", waar we om 6 uur aankwamen. We kwamen weer op plek A5 terecht na 5 keer tevergeefs gebeld te hebben om te reserveren.

Toen de tent stond aten we ravioli met gemengde groenten en Skyr met muesli toe en een La Chouffe Lite voor de dorst.

Om 8 uur fietsten we naar "Bok", waar we de kleinkinderen bij de trampoline vonden. De jongste zat achterop de skelter, waarvan de oudste de trappers ronddraaide.
We waren tot een uur of 10 op "Bok", waarna we naar "Het Speuldersbos" pedaleerden met de lichten aan. De slaap kwam na 72 kilometer fietsen vrij snel.