donderdag 15 mei 2014

Rustig doorlopen

De laatste week voor de marathon is het niet verstandig om nog lange afstanden te lopen. Rust is het devies.

Je moet jezelf sparen voor de slijtageslag, die de 42.195 meter hardlopen toch is. Wat dat aangaat heb ik me daar deze week keurig aan gehouden.
Zondagmiddag heb ik met Hans Boers 8 km gelopen in de Horsten, dinsdag 7 km in de Krimwijk en vanmorgen, nadat ik boodschappen gedaan had in de wijk, liep ik 6 km langs de rand van de Stevenshof.
Het ging erg makkelijk, temeer daar ik bewust in een marathontempo langs de nu nog groene rand van de Stevenshof liep. Wat dat aangaat is het bij lange afstanden de kunst om steeds in de comfort zone te blijven.

Je moet dus gewoon constant rustig doorlopen. Dan haal je gewoon de eindstreep. Aan de finish zie je je eindtijd wel.
Na dit laatste rustige trainingsloopje neem ik nog 2 dagen rust voor de start van de marathon van Leiden.

Ik ben er klaar voor. En ik heb er zin in!

Geen opmerkingen: