zaterdag 3 mei 2014

De IJsmeesters

Als de R in de maand is, dan is een fietsritje naar de Leidse IJshal heel gebruikelijk voor me. Gemiddeld een keer of 4 in de week. Dan geniet ik telkens weer van het superijs aan de Vondellaan.
Deze zomer ligt er dan wel geen gladde ijsvloer, maar is er toch een reden om naar de Leidse IJshal te gaan: "De IJsmeesters".

In de ruimte, waar in het schaatsseizoen de winkel van Ooms Sport gevestigd is, kun je vanaf begin april ijs kopen.

En op mooie dagen kun je het geluk hebben, dat je de ijskar langs ziet komen met "Meesterlijk ijs".

Uit eigen ervaring kan ik u melden, dat er met deze slogan niets mis is. Het is heerlijk ijs.
Vandaar dat ik vanmiddag vanaf mijn werk bij de bibliotheek in Katwijk naar de Vondellaan in Leiden fietste om 2 bakken met ieder 15 bolletjes ijs te kopen. Morgen komt Ada's familie op bezoek en dan wil je natuurlijk een goede gastheer zijn met stragiatelli en vanille-ijs.

Geen opmerkingen: