donderdag 15 juni 2017

Gieterkoppen

Het komt niet vaak voor, dat ik 2 keer op 1 dag naar de volkstuin ga, maar vandaag was het zo ver. Daar er voor vandaag regen was voorspeld, leek het Ada beter, dat ik vanmorgen naar de tuin zou gaan om aardbeien te plukken. Droge aardbeien blijven veel langer goed dan natte.
Zodoende fietste ik om half 9 naar de volkstuin toe, waar ik me aan deze smakelijke taak wijdde. Ja, en als je dan toch bezig bent, dan kun je tegelijkertijd de taak van voorproever op je nemen.

Ik was vergeten de sleutels van het tuinhuisje mee te nemen. En dat voor een inwoner van de Sleutelstad....

Zodoende had ik buiten mijn maag niets om de aardbeien in te doen. En om in mijn eentje ruin een kilo aardbeien te verorberen leek me een tikkeltje overdreven. Ik liep derhalve naar het toiletgebouw, waar ik uit een la 2 nieuwe pedaalemmerzakken leende. Na een half uur plukken fietste ik met 1,2 kilo aardbeien naar huis. Na de aardbeien in 2 schalen gedaan te hebben en deze in de koelkast gestopt te hebben, reed ik naar mijn werk.
Na het avondeten ging mijn vrouw naar de volkstuin toe. Daar ik nog een stuk wilde lopen op deze wederom droog verlopen dag, ging ik om 8 uur er hardlopend naar toe.

Met een gemiddelde hartslag van 101 slagen per minuut overbrugde ik de 3 kilometer, waarna ik de planten in de kas water gaf. Toen ik bij de lastige hoeken kwam, wilde ik de gieterkop op de gieter doen.

De 2 gieterkoppen waren echter niet op zijn plek: de bamboestokjes bij de ingang van de kas. We keken op alle plekken, waar ze zouden kunnen liggen en we zochten ook tussen de planten bij de stokjes. Helaas. We konden ze niet vinden. Kennelijk had iemand ze geleend en ze vergeten terug te geven....

Geen opmerkingen: