donderdag 8 juni 2017

Aardbeienloop

Thuiswerken heeft zo zijn voordelen. Je kunt je tijd geheel naar eigen inzicht indelen als je er maar voor zorgt, dat je klus op tijd af is. Zo had ik vandaag een thuiswerkdag. Op verzoek van mijn vrouw deed ik vanmorgen wat boodschappen in de stad. Op de terugweg kwam ik in een regenbui terecht. Thuis gekomen kleedde ik me om en aangezien het inmiddels droog was, kon ik rustig naar de volkstuin lopen.

Na ruim 3 kilometer lopen kon ik met de gieter aan de slag om de planten in de kas water te geven om me daarna aan het aardbeienplukken te zetten. Ondanks dat Ada deze lekkernij gisterenavond geplukt had, haalde ik bijna een kilo van de aardbeienplanten af.
Met een kilo extra gewicht in een tasje van de Leidse IJshal liep ik terug naar huis.

Daar aangekomen kwam ik tot de conclusie, dat van het kleinste bakje door het schudden onder het lopen veel aardbeien gebutst waren. Deze moest ik zelf opeten. Hoe vervelend....

Geen opmerkingen: