vrijdag 31 mei 2019

"Ik doe alles wat je zegt!"

Het was vanmiddag heerlijk weer. Om half 1 fietste ik naar de volkstuin, waar mijn vrouw aan het werk was. Daar lunchten we samen om daarna samen naar Rijnsburg te fietsen.
Na in de bibliotheek nog wat geregeld te hebben rond het zomerrooster, fietsten mijn vrouw en ik samen door Rijnsburg. Ik geloofde mijn oren niet, toen ik haar hoorde zeggen: "Ik doe alles wat je zegt!"
Het bleek een uitspraak met een beperkte houdbaarheid, die alleen betrekking had op het haar door Rijnsburg loodsen. Helaas. Ik had bovenstaande uitspraak zelfs met het woord "altijd" gehoord.
Via Voorhout fietsten we naar Hillegom, waar we "De lavendeltuin" van Lucinda Riley bij mijn zus Corry afgaven.
Aansluitend reden we naar Joep Kapiteijn. Met hem en Bas en Nel Warnink hadden we afgesproken om bij "Klein Duimpje" wat te gaan drinken op het terras.
In het zonnetje was het goed uit te houden en de nodige lachsalvo's gaven aan, dat de stemming er goed in zat.
Om 6 uur fietsten we naar Beinsdorp, waar we bij "Bregje" gingen eten. Een driegangenmenu voor een redelijke prijs, waarbij we verder konden bijkletsen.
Om half 9 fietsten Ada en ik met tegenwind terug naar Leiden. De wind was luw ten opzichte van vanmiddag.
Met dit ritje kwam het maandtotaal op 906 kilometer. Niet gek voor een maand zonder vakantie.

Geen opmerkingen: