zaterdag 4 mei 2019

The Castles of Burgundy

We werden op Paaszaterdag pas om 8 uur wakker en deden rustig aan. Om half 10 zaten we aan een uitgebreid ontbijt met fruit vooraf en een toetje toe. We hadden een stevige bodem voor de strijd om de kastelen van Bourgondiƫ.
We begonnen aan de tweede serie van 5. Het ging wat vlotter dan gisterenavond, maar we moesten nog wel op gang komen. Met de tweede ronde te gaan wandelden we naar de markt toe. Het was verrukkelijk weer. Op het marktplein kochten we groente en vooral fruit voor de komende dagen.
Bij de bakker in de straat kochten we een volkorenbrood en een zoutarm. Zo kan het dus ook!
We zetten alle titels thuis neer en gingen langs het riviertje wandelen naar Molleda. Een prachtige wandeling over glooiend terrein langs huizen met grote lappen grond er omheen. De hoogteverschillen waren behoorlijk, dus het was klimmen en dalen en dalen op het rustige weggetje langs het riviertje.
Na een kilometer of 4 wandelen over de Senda Verde del Agua liepen we over dezelfde weg terug naar Las Vegas. Het was inmiddels 3 uur, dus tijd om te gaan lunchen was aangebroken.
Hoewel "Castle in Spain" meer voor de hand lag, gingen we verder met "The Castles of Burgundy".
Zoals gebruikelijk won Ana dit nieuwe spel met Ada en Siebe als tweede en derde. Ik mocht voor hekkensluiter spelen.
Het werd zoetjesaan tijd om naar Fuentes te gaan. Met een rugzak voor de spullen van Ada en mij wandelden we naar de auto van Ana en Siebe. Eerst deden we nog wat inkopen voor het weekeinde in het enorme warenhuis van Carrefour, voordat we naar het oosten reden.
Via Villaviciosa klommen we over een kronkelige bergweg 16 kilometer naar Fuentes toe. Een prachtig uitzicht. Het was zonnig en helder weer. De Picos de Europa met hun besneeuwde toppen maakten het plaatje compleet.
Op de boerderij werden we hartelijk begroet door de ouders van Ana en door Ivan en een neef en een nicht. Het was inmiddels 8 uur en het begon behoorlijk af te koelen. In de keuken was het met de oven en het fornuis behaaglijk.
Voor we macaroni, tortilla, gefrituurde paprika en gefrituurde moten makreel aten, speelden we "Regenwormen". Het eten smaakte prima. Zeer Asturiaans namen we er sidra bij.
Om 11 uur waren we behoorlijk gaar en zochten we de slaapkamer op.