dinsdag 7 mei 2019

"Je zingt niet hard, maar wel mooi!"

Ik zing graag onder de douche, maar ook als ik alleen fiets. Dat deed ik ook, toen ik aan het eind van de ochtend naar mijn werk fietste. Ik zong "Totus Floreo", zoals wij die in de uitvoering van "Ougenweide" hebben leren kennen.
Dit nummer heeft een speciale betekenis voor me gekregen. Het was een vast nummer in het repertoire van "Schelvispekel". Bas Warnink en de vorig jaar veel te jong overleden Tim de Beer  zongen het samen a capella.
Bij de uitvaart van Tim werd "Totus Floreo" dan ook gedraaid. Ik zong dit prachtige nummer uit de "Carmina Burana", toen ik werd ingehaald door een oudere man op een elektrische fiets. Hij sprak de gevleugelde woorden: "Je zingt niet hard, maar wel mooi!"
Hij moest eens weten. Bij mijn vrienden sta ik er om bekend, dat ik met enorme uithalen en dito volume kan zingen.
Maar kennelijk kan ik het ook mooi....

Geen opmerkingen: