maandag 13 april 2020

Winterjas

Je moet je kleden op het weer. Dat deden wij vandaag dan ook maar. Vanmorgen ging mijn vrouw met een vriendin wandelen. Ik bracht met de fiets het glas naar de glasbak. In winterjas, want de combinatie van lage temperaturen met een vrij harde noordoostenwind zorgden ervoor, dat het nog kouder aanvoelde.
Ik fietste nog een stukje extra. Even de benen strekken. Thuis gekomen hing ik de was op.
Na de lunch fietsten we samen naar de volkstuin. Terwijl Ada de sla plantte, gaf ik de planten op de tuin water. Daarvoor wandelde ik met de gieter op en neer naar de sloot aan de rand van het tuincomplex.
Uit de wind en in de zon was het best aardig weer. Als de zon achter de wolken verdween en ik in de wind liep, dan voelde het koud aan. Ik was dus blij, dat ik mijn winterjas had aangetrokken.

Geen opmerkingen: