donderdag 7 april 2022

Van ijsbaan naar ijsbaan

Het was vanmiddag een tijdje zonnig. Een mooi moment om boodschappen te gaan doen. Mijn vrouw was na de lunch naar haar ouders gefietst, ik reed de andere kant op en kwam zo uit bij de bouwplaats van Zwembad en IJshal "De Vliet". Iedere week zie je nu een verandering.

Na het maken van de foto's fietste ik door naar "De Helianth". Nu ik tegen de wind in moest trappen, moest ik flink kracht zetten. Windkracht 7 heb je niet iedere dag.

Op de terugweg reed ik via de Leidse IJshal. Toen ik onder de spoortunnel door was, werd ik door een windstoot het gras ingeblazen. Veel mensen gooien dan meteen hun stuur om. Het beste middel om snel onderuit te gaan. Je kunt beter een stukje met de wind "meerijden" en dan zachtjes terugsturen. Een truc, die ik met het mountainbiken heb geleerd. Als je in een voor zit, kun je je stuur ook niet meteen omdraaien.
Bij de IJshal sprak ik even met ijsmeester Jan van Rijn. Al het ijs was nu weg van de binnenbaan. 

Buiten ligt nog een flinke ijsberg. Alle boten van Russische oligarchen zijn van harte welkom. Met hun eigenaren....

Geen opmerkingen: