dinsdag 2 december 2014

Vrolijke chaos

Zoals iedere dinsdagmorgen was ik in de Leidse IJshal aan de Vondellaan te vinden. Maar anders dan de afgelopen anderhalf jaar was het op de fiets kouder dan op het ijs.

De opkomst van de "Krasse knarren" was behoorlijk groot. Wel was er een afmelding van een schaatser uit het Groene Hart. In deze tijden denk je dan natuurlijk meteen aan de vogelgriep. Ik heb direct contact opgenomen met de minister van Volksgezondheid en heb weten te voorkomen, dat deze "Krasse knar" preventief geruimd zou worden. Wel heeft deze schaatser een verbod gekregen om zich de komende week op de Vogelplas te vertonen.

Met ruim 20 "Krasse knarren" begonnen we aan de piramide van 125 rondjes, waarbij ik de piek van 25 rondjes in mijn eentje voor mijn rekening nam met het oog op de 1000 rondjes van Leiden.
Wat vandaag wel opviel, was dat veel schaatsers voortijdig het ijs verlieten. Kennelijk hielden ze het niet langer met mij uit....
Terwijl het toch niet anders was onder mijn bezielende leiding dan op andere ochtenden: een vrolijke chaos.

De Krasse knarrentrein ging in een redelijk vlak tempo voorwaarts, ook al was er af en toe een schaatser, die op klassieke wijze gas gaf.

Geen opmerkingen: