zondag 5 februari 2017

Aanloop

We zitten een beetje in een tussenfase tussen 2 vorstperiodes. Het is vrijwel zeker, dat woensdag Nederland weer in de vorst komt, waarbij het kouder wordt naarmate je noordelijker en oostelijker in ons land komt.
Hoe koud het gaat worden en hoe lang de vorstperiode zal gaan duren, daar valt op dit moment geen zinnig woord over te zeggen. Daarvoor zwabberen de weermodellen te veel.

In ieder geval hou ik met afspraken de komende tijd een slag om de arm. Bij natuurijs moet je ervan profiteren, als het er ligt. Denk niet "Morgen kan het ook nog wel", want morgen kan het plotseling gaan dooien. In het verleden heb ik wat dat aangaat mijn leergeld wel betaald.

Na door het natuurijs 2 weken geen duurloop te hebben gedaan, liep ik vandaag weer een keer 9 kilometer. Via de Haagweg liep ik naar de Vondellaan, waar het parkeerterrein van de Leidse IJshal weer vrijwel vol was. Dat betekent, dat het op het gladde ijs ook weer druk zal zijn geweest. Wat dat aangaat levert alle publiciteit rond IJshal "De Vliet" naast veel positieve publiciteit ook meer aanloop op voor de voormalige Menkenbaan.

Via Naturalis en het Hoogheemraadschap van Rijnland liep ik in een iets hoger tempo dan een marathontraining naar de Haagsche Schouwweg, waar vandaan ik weer op huis aan liep. Het was een goede aanloop naar de komende natuurijsperiode.
Wie weet, wat deze ons dit keer gaat brengen?

Geen opmerkingen: