zondag 1 oktober 2017

Laarzenpad

De nasleep van de val op het ijs in combinatie met Halve marathon van Katwijk was toch zwaarder dan verwacht.  Ik had gisterenmiddag en -avond behoorlijk veel last van mijn rug. Vanmorgen was het gelukkig ietsje beter. Dat was wel nodig, want we hadden vandaag weer een Buijzendag. Deze was dit keer bij camping "Noorthey" waar we in een schuur met bijna alle kinderen, kleinkinderen en hun partners van mijn schoonouders een gezellige middag hadden met een gezamenlijke lunch.
Het weer was beter dan voorspeld, dus we gingen een stukje wandelen. We liepen vanaf de Noortheyweg naar het Laarzenpad. Ik weet niet, hoe veel keer ik er langs ben gefietst, gerende en geskeelerd, maar dit pad door het bos langs de Velostrada had ik zelf nog nooit betreden.
Nu was de naam goed gekozen, want na de bijzonder natte september waren er diverse grote blubberplassen over de volle breedte van het Laarzenpad.
Desondanks kon je er nog wel omheen, ook al was het soms met enige moeite, zodat je niet helemaal onder het slik kwam te zitten.


Enkele omgevallen bomen waren extra hindernissen op ons pad, maar er waren ook veel paddenstoelen te zien in dit bos. Het was onder een bewolkte hemel een vrij korte maar mooie wandeling.


Vanaf camping "Noorthey" fietsten we naar de sluizen van Leidschendam, waar we in een voormalige kruidenierswinkel pannenkoeken gingen eten in "De Pannenkoe".
Om 9 uur namen de Buijzen afscheid van elkaar na een gezellige familiedag. Hoe anders was het in Catalonië.

Geen opmerkingen: