zondag 12 november 2017

Voor de bui uit lopen

Het KNMI waarschuwde gisteren al voor het weer van vanmiddag. Er waren buien met hagel en onweer aangekondigd voor het grootste deel van de dag.
Derhalve besloot ik om vanmorgen na het ontbijt te gaan lopen. Voor een beetje hagel ben ik niet bang. Maar mijn teer gestel is niet gebouwd op onweer.
Bij het ontbijt regende het, maar toen ik om 10 over 10 ging lopen was het gelukkig droog. Ik liep naar de molen. Het weiland langs de A44 is intussen al flink overhoop gehaald voor de aanleg van de 1 miljard euro kostende Rijnlandroute. Langs de rand van de Stevenshof liep ik naar de Korte Vliet, waar op dit droge uur flink getraind werd door roeiers. Ook kwam ik diverse andere hardlopers tegen.
Bij de Hooghkamerbrug stak ik de Korte Vliet over om aan de overzijde terug te lopen. Bij de Haagweg keerde ik weer terug naar de zuidoever. In de Stevenshof pakte ik nog wat bruggen mee, zodat ik vanmorgen over bruggen gelopen ben.
Vanmiddag bleek, dat ik de juiste keuze had gemaakt, want er is toch het nodige naar beneden gekomen. Ik was voor de bui uit gelopen.

Geen opmerkingen: