dinsdag 7 november 2017

Pensionado of het Frank Sinatra-principe

Vanmiddag ben ik naar een informatiebijeenkomst geweest van het pensioenfonds van de Openbare Bibliotheken. Deze vond plaats in de bibliotheek in Gouda, die gevestigd is in de Chocoladefabriek.
Uiteraard kreeg ik een groots onthaal.
De mogelijkheden om eerder te stoppen met werken zijn er nog steeds, maar wat vermoedelijk nog interessanter is, dat is het deeltijdpensioen. Dit komt ineens in een ander perspectief te staan na het lezen van een artikel in Trouw over Sven Ratzke.
Hij had een prachtige quote over hoe hij zo ver gekomen is in de showbizz: "Dat is het Frank Sinatra-principe: elke dag optreden, dan wordt je steeds beter."
Dus dat is het geheim. Om een betere schaatser te worden, moet ik iedere dag gaan schaatsen. Dat ik daar zelf niet op ben gekomen! Zo wordt het deeltijdpensioen ineens een heel stuk interessanter.
Het is misschien niet hemelbestormend, maar er gaat wel een wereld voor me open de komende jaren....


Geen opmerkingen: