zaterdag 16 november 2019

Buitenlucht

Na 2 dagen binnengebleven te zijn, was het heerlijk om vandaag weer eens buitenlucht in te snuiven. Vooral omdat het frisse buitenlucht was na een nacht met lichte vorst aan de grond.
De fietstocht naar de markt en "De Helianth" was een prima test om te bezien, of ik überhaupt morgen naar Nijmegen af zou reizen voor de Zevenheuvelenloop. Maar gelukkig was ik voldoende opgeknapt, dat ik geen terugslag had na het fietsen in de ochtendkou.
Voor alle zekerheid knoopte ik er 's middags nog een fietsritje van 10 kilometer in de buurt van de Stevenshofpolder aan toe. Met een maximumtemperatuur van 6 graden was het nog steeds fris te noemen. Maar die temperatuur hebben we morgen ook bij de 15 kilometer in de heuvels rond Nijmegen.
Ik ben benieuwd, hoe het zal gaan. Van een ideale voorbereiding was absoluut geen sprake. Verre van dat. Hoewel het goed is om vlak voor een loop rust te nemen, valt 2 dagen voornamelijk ziek op bed te liggen hier niet bepaald onder. Het lichaam heeft het veel te druk gehad met het overwinnen van de verkoudheid.
Je doet letterlijk en figuurlijk een jasje uit. Daarnaast is mijn laatste wat langere loop 14 dagen gelden door het herfstbos van "De Horsten". Kortom, ik kan een toptijd uit mijn hoofd zetten. Ik ga morgen van start en gewoon genieten van de prachtige heuvels en bossen tussen Noviomagus en Groesbeek.
De tijd doet niet ter zake.

Geen opmerkingen: