donderdag 14 september 2023

IJsbloemen

Vanmorgen fietste ik voor de verandering weer een keer naar IJshal De Vliet. Daar ging ik verder waar ik gisteren gebleven was met het bezemen. In twee dagen tijd had ik de helft van de benedenverdieping gedaan. Daar de vloertemperatuur inmiddels een graad of 6 onder nul was, was het water op de iets diepere delen van de krabbelbaan al bevroren.

Na de lunch ging ik nog even de nieuwe modderpoten van de 250-meterbaan verwijderen. Deze baan is nog maar rond het vriespunt en was door de condens veel natter dan eergisteren.

Na de vaste oversteekplaats schoongeveegd te hebben, liep ik nog een rondje over de veelal vrij schone rondbaan.

Een paar plekken moest ik wat vuil met de trekker verwijderen. Daarbij ging ik bijna onderuit. Het was spekglad. Er moest dus een flinterdun laagje ijs onder het water liggen. Aan het eind van de ronde werd ik in mijn vermoeden bevestigd. Langs de boarding zag ik ijsbloemen.

Een stukje verderop volgde de bevestiging, dat de ijsvorming op gang komt door nieuwe ijsbloemen.

Morgen beginnen we met het opspuiten van de ijsvloer op de shorttrackbaan en de funbaan. De ijsbloemen worden een boeket!

Geen opmerkingen: