woensdag 24 juli 2024

Voorzichtig lopen

Vanmorgen fietste ik na het ontbijt naar het huis van Aad Kleijweg. We zouden weer de inmiddels traditionele 3 kilometers gaan lopen. Het was lekker weer om te gaan sporten. Droog, zonnig en een prima temperatuur. We liepen naar de Kanaalweg, waar de spoorbrug net open ging voor onze neus. De rek- en strekoefeningen deden we langs het fietspad tijdens het wachten.
Oud-IJVL-voorzitter Frank Steenkamp kwam even later ook aangelopen. Hij was eveneens op weg naar Park "Cronesteyn" voor een droogtraining voor zichzelf. Terwijl de brug nog open was, praatten we even bij.

Na in "Cronesteyn" nog wat rekoefeningen gedaan te hebben, begonnen we aan de eerste kilometer. De bedoeling was om net zo snel te lopen als vorige week, maar het ging zo lekker, dat we flink sneller gingen: 4.36.
De tweede kilometer deden we wat rustiger aan en kwamen we uit op dezelfde tijd als een week eerder: 4.53. Na een stuk dribbelen begonnen we aan de derde kilometer. Het ging goed maar bij een steil klimmetje bij een brug en een nog steilere afdaling kreeg Aad last van een beenspier. We stopten met rennen en wandelden de rest van de kilometer.
Iedere sporter kent dit wel, een spier die niet helemaal jofel is. Als je gaat forceren, dan gaat het fout en loop je letterlijk een blessure op. Luister je goed naar je lichaam en ga je voorzichtig lopen, dan is er niets aan de hand.

Wij kozen voor het laatste en wisselden wandelen en dribbelen af, zodat we aan de veilige kant bleven. We dronken muntthee in de tuin, terwijl we naar de vogels om ons heen keken. Volgende week hebben we weer een afspraak staan om samen te gaan lopen.
Ik fietste na afscheid genomen te hebben, haalde ik fruit bij "De Helianth" en brood op de Boerenmarkt. Ik fietste door naar de volkstuin, waar ik Ada wat verse waar bracht. Ik ging naar huis waar ik me douchte en daarna lunchte. Daarna fietste ik nogmaals naar de tuin, waar ik met Ada thee dronk.
Ja, er werd heel wat thee gezet vandaag....

Op de tuin gaf ik op een paar plekken nog wat water uit de regenton. Met een volle gieter is voorzichtig lopen een vanzelfsprekendheid.

Geen opmerkingen: