dinsdag 2 juli 2024

Branding

Gisteren ging mijn vrouw naar het sporten in het park in de wijk.

Zelf deed ik wat klusjes in huis en achter de computer op de eerste dag van het tweede halfjaar van 2024. na thuis koffie en thee gedronken te hebben vertrokken we naar het maandelijkse klimaatalarm bij het Stadhuisplein. Aansluitend deden we wat boodschappen bij de Oogstwinkel en "De Helianth" voordat we thuis gingen lunchen.
Mijn vrouw ging naar de volkstuin, ik trok mijn schaatskleding aan en fietste naar IJshal De Vliet, waar ik met Jeroen Straathof en Walter Boon op de shorttrackbaan voor de IJVL en IHCL schaatsles gaf aan een twintigtal kinderen. Op speelse wijze had ik een zestal kinderen onder mijn hoede.
Na de schaatsles spoedde ik naar huis, waar ik me wederom omkleedde en met Ada de door mij gepelde tuinbonen en doperwten en aardappels nuttigde. Ik wierp onder het eten een blik op de gevolgen van de door Biniam Girmay gewonnen sprintetappe in de Tour de France voor Équipe Liturgique.

Het was een driepunter geworden. Met basketbal scoor je daarmee, maar met deze 3 punten zakte ik maar liefst 1144 plaatsen in het klassement. Na de yoghurt met muesli fietste ik naar Jos Drabbels.
Met hem reed ik mee naar de skeelerbaan van Katwijk, vanwaar we met een tiental leden van IJVL en VIJL naar het strand liepen. Aan de rand van de branding deden we op deze halfbewolkte zomeravond de eerste serie oefeningen.

We deden oefeningen, die je overal uit kunt voeren zoals statisch zitten, buikspieroefeningen, planken en Steigerungen, maar voor hardlopen in mul zand, een standopgang op volle snelheid beklimmen en de fameuze strandstoelslalom moet je toch echt op het strand zijn. Het leuke was, dat er twee lange rijen stonden, die we zowel heen als terug deden.
Bij de verharde strandopgang deden we eerst een serie bochtstappen, waarna we weer afdaalden om vervolgens met een Steigerung beklommen. We liepen terug naar de auto's, waar we onze zwemspullen ophaalden. Met een zestal zwemmers wandelden we naar de branding voor een duik in het zilte nat.
Echt warm was het niet, maar als je eenmaal door was, dan ging het wel. De hoge golven maakte het wel erg leuk. De golven braken soms net voor je en dan werd je een stukje landinwaarts meegesleurd. Na een minuut of 10 maakten we ons op om wat de gaan drinken in "Het Wantveld".
Door het personeelstekort sloot deze strandtent de deuren, voordat wij wat konden bestellen. Het was de enige tekortkoming op deze training langs en in de branding.

Geen opmerkingen: