maandag 10 maart 2014

The Shoes


Het was een druk muzikaal weekeinde met optredens van 2 favoriete groepen van mij.

Na op vrijdagavond met Ada naar "Clannad" te zijn geweest, was gisteren de beurt aan "The Shoes".
Het was prachtig lenteweer, toen ik 's middags na eerst in de zonovergoten tuin takken te hebben geknipt, fietste ik om half 4 naar Lisse, waar ik de fiets stalde en een tientje betaalde voor het toegangskaartje voor het optreden in "De Gewoonste Zaak".
Op het zonnige terras was het drukker dan binnen. Met Elfstedenmaat Evert Boekhout en zijn vrouw praatten we buiten, tot om half 6 de band begon te spelen. Ook "Krasse knar" Berto Hagen was inmiddels gearriveerd.
Tijdens de 3 sets van een half uur werden er opnames gemaakt voor het nieuwe muziekprogramma van Johan Derksen, die vooral bekend is geworden als voetbalcommentator, die geen blad voor de mond neemt.

Het optreden ging heel goed. "The Shoes" speelden met een energie als in hun jonge jaren. Dit sloeg uiteraard over op het publiek. Er stonden ruim 200 man te genieten.

Tussen de sets door sprak ik nog met Jan en Henk Versteegen en Wim van Huis. Zij bevestigden mij, dat er dinsdagochtend in de Leidse IJshal gefilmd wordt voor het muziekprogramma, waarvoor zij voor het optreden geinterviewd waren door Johan Derksen.
Intussen was ik aan de praat geraakt met mijn neef Eric Breed, die zich liet ontvallen: "Wat hebben "The Shoes" een onopvallend goede gitarist!"

Hij nodigde me uit om na het optreden van "The Shoes" bij hem thuis een vorkje mee te komen prikken. Dat liet ik me geen twee keer zeggen. Zo sloten we een gezellige dag en een muzikaal weekeinde op een leuke manier af. Om 10 uur fietste ik weer op Leiden aan.

Geen opmerkingen: