zondag 26 oktober 2014

Trollenkaarten en skate sharpener

Twee keer per jaar vervang ik thuis de trollenkaarten in de wissellijst. De overgang van de zomertijd naar de wintertijd is een mooi moment om de humoristische trollentekeningen van Rolf Lidberg om te ruilen.


De zomerkaarten maakten plaats voor de winterkaarten van deze Zweedse kunstenaar, die de menselijke zwakheden altijd treffend weet weer te geven.


Uiteraard hoop ik op een koude winter, maar gezien de hoge temperatuur van het zeewater heb ik daar nog weinig fiducie in.

Vanmorgen hen ik in de weer geweest met de skate sharpener, die ik deze zomer van een buurman heb gekregen.

Het was even uitzoeken, hoe het werkte. De buurman had gezegd, dat het handig was om onderweg de bramen van de schaatsen af te halen. Kennelijk had ik iets te enthousiast ermee geslepen, want het duurde met het slijpblok 4 slijpronden lang, voor ik alle groeven uit het loopvlak geslepen had. Maar goed, het houdt je van de straat....

Geen opmerkingen: