zaterdag 25 oktober 2014

"We hebben een jongenstrein en een meisjestrein!"

Gisterenmiddag had ik een makkie. Ik hoefde slecht 1 uur les te geven. Daar het uur van de buitenschoolse sport uitviel vanwege de Herfstvakantie, restte slechts het uur van de IJVL.
Daar we nog maar 15 aanmeldingen hadden tot nu toe, had ik aan de kinderen gevraagd, of ze een vriendje of vriendinnetje mee wilde nemen. Dat gebeurde gelukkig, zodat ik met een groepje van 6 kinderen aan de slag mocht. Een heel verschil met het duo van vorige week vrijdag. Dit hield in, dat ik met veel beginnersoefeningen mijn programma enigszins aan moest passen aan het niveau van mijn groep.

Aan het eind van de les kwam nog een nieuwkomer. De moeder van een meisje uit mijn groep kwam haar eerste klapschaatsen uitproberen. Ik was juist bezig om met de kinderen in een treintje te rijden. De moeder bood aan om ook wat kinderen voort te trekken, waar ik geen enkel bezwaar tegen had. Toevalligerwijs had ik alle jongens en de moeder alle meisjes.
Dit ontlokte aan haar de uitroep: "We hebben een jongenstrein en een meisjestrein!"

Geen opmerkingen: