vrijdag 4 september 2015

Rondje volkstuin

Voor een buitenstaander is het een vreemde vraag na een week, waarin de regen in grote hoeveelheden naar beneden kwam: "Wie van ons gaat de planten in de tuin water geven?"
Deze vraag kreeg ik vanmorgen voorgelegd door mijn vrouw, terwijl wij aan het ontbijt naar de zoveelste bui zaten te kijken.

"Ik ga wel. Vanmiddag wil ik toch gaan hardlopen, dus ik ga wel", gaf ik als antwoord.
Na op de fiets en tijdens het rondje langs de filialen met de biebauto diverse buien op mijn kop te hebben gekregen met daartussen af en toe felle opklaringen, ging ik om 2 uur lopend op weg. Ik had geluk. Het was droog, toen ik langs het Valkenburgse meer naar de volkstuin liep.
Na 6 kilometer was ik bij de kas, waar ik een gieter pakte om de planten water te geven. Een stuk of 10 keer liep ik heen en weer tussen de regentonnen en de plantenkas. Net op het moment, dat ik weer op huis aan zou gaan lopen, begon het weer te regenen. Maar goed, bij de Halve marathon van Katwijk aan het eind van de maand kan het ook regenen en dan moet je er ook doorheen.

Thuis gekomen trok ik de natte sportkleding uit en stapte onder de douche. Een warme wel te verstaan.

Geen opmerkingen: