vrijdag 4 september 2015

Windows 10

Na een paar jaar met Windows 8 gewerkt te hebben, kregen we de mogelijkheid om gratis over te kunnen stappen op Windows 10.

Daar we met de vorige computer de ervaring hadden dat Windows XP op een gegeven moment niet meer ondersteund werd door de firma van Bill Gates, leek het me verstandig om bijtijds over te stappen om de nieuwste versie van Windows. Temeer daar Josien Messemaker, onze kritische systeembeheerder, tevreden was over deze versie.
Vorige week meldde ik me aan voor de overstap. Ik kreeg een bevestigingsmailtje, waarbij aangegeven werd, dat ik bericht zou krijgen, als wij aan de beurt zouden zijn voor de overstap.

Toen ik gisteren thuis kwam van mijn werk, kreeg ik het bericht, dat het werk achter de schermen klaar was en dat ik over kon stappen. Ik moest alle bestanden sluiten en vervolgens werd in 3 etappes Windows 10 gedownload. Tussendoor werd de computer diverse keren opnieuw opgestart. In totaal duurde dit anderhalf uur, ongeveer net zo lang als de afgang van Nederland tegen IJsland.
Natuurlijk zag alles er wat anders uit en was de computer gisteren trager, maar vandaag draaide alles weer op normale snelheid. Het enige echt zichtbare verschil was het achtergrondscherm. Vorige maand had ik bovenstaande foto van de Schrammstein in de Säcksischen Schweiz vervangen door onderstaande foto van Cape Cornwall, ongeveer het meest westelijke punt van onze fietsvakantie in Zuid-Engeland.

Geïnspireerd door het weer van de laatste weken koos ik nu voor een andere foto als achtergrond. Dit keer viel mijn keuze op drassig Dartmoor.

Als je deze foto ziet, zou je het niet zeggen, maar Dartmoor was letterlijk het hoogtepunt van onze vakantie.

Geen opmerkingen: